Pilot ultralightů
Chcete létat pro vlastní potěšení a za minimální náklady? Naučíme vás pilotovat ultralighty, velmi moderní a výkonné, maximálně dvoumístné letouny do max. vzletové hmotnosti 450 kg (Samba) nebo 600 kg (Bristell). Uskutečněte svůj sen a začněte tím nejdostupnějším leteckým kurzem. Létání možná propadnete natolik, že zatoužíte po kariéře dopravního pilota.
Průběh kurzu
Kurz se skládá z teoretické a praktické části. Každá z nich je zakončená zkouškou dovednosti.
Před zahájením praktického výcviku je nutné absolvovat teoretickou pozemní výuku v minimálním rozsahu 45 hodin. V naší letecké škole máte na výběr ze dvou možností: skupinové a individuální teoretické výuky. Výuka je zaměřena především na následující okruhy:
- Aerodynamika a mechanika letu
- Letecké motory
- Letecké přístroje
- Vrtule
- Stavba a konstrukce letadel
- Letecké předpisy
- Letecká meteorologie
- Letecká navigace
- Spojovací postupy a předpisy
Veškerou problematikou vás provedou zkušení instruktoři, mnohdy dopravní piloti, kteří vám vše názorně vysvětlí a ochotně vám předají své bohaté letecké zkušenosti, rady a postřehy.
Před dokončením praktického výcviku je nutné úspěšně absolvovat teoretické zkoušky dle požadavků LAA ČR.
Teoretický kurz pro budoucí piloty ULL začíná již na jaře 2024.
Rozsah praktického výcviku je LAA ČR stanoven na min. 20 letových hodin. 14,5 hod je nutné absolvovat s instruktorem, 5,5 hodiny pod dozorem instruktora na sólových letech.
Délka výcviku závisí na schopnostech žáka a jeho časových možnostech.
Výcvik Řízené lety VFR je určen pilotům, kteří chtějí létat s ultralehkými letouny z řízených letišť nebo na ně nebo v řízených prostorách CTR nebo TMA. Piloty naučíme správně komunikovat s dispečery letového provozu a pomůžeme jim k patřičnému seběvědomí. Seznámí se také s problematikou podávání letových plánů. Letiště Letňany je pro tento výcvik velmi dobře situované. Nachází se v řízeném okrsku vojenského letiště Kbely. Žáci mají proto možnost zvyknout si na postupy a komunikaci s řídícími velmi rychle.
Teoretická výuka
Tento výcvik má předpisem předepsanou teoretickou pozemní výuku v minimálním rozsahu 4 hodin. Výuka je zaměřena především na následující okruhy:
- Podávání a ukončení letového plánu
- Práce s AIP, NOTAM a mapami
- Schopnost pilota získávat informace pro let v řízeném prostoru
- Nácvik radiokorespondence pro let v řízeném prostoru
- Postupy pro nastavení výškoměru
- Vstup do CTR a opuštění CTR
Praktická výuka
Rozsah praktického výcviku je předpisem stanoven na 5 letových hodin a minimálně 5 letů. Délka výcviku závisí na schopnostech žáka a jeho časových možnostech. Průměrná délka výcviku je 1–2 týdny.
Cena výcviku
Cena výcviku 16 700 Kč zahrnuje letoun Bristell (2 760 Kč × 5h), teorie (900 Kč) a instruktora (400 Kč × 5h)
Vstupní požadavky
- Žák musí vlastnit platný průkaz pilota ULL(A) nebo dokončit výcvikovou osnovu žáka
- Žák musí vlastnit příslušný průkaz radiotelefonisty
Cena výcviku
Cena výcviku se skládá z teoretické výuky a praktického výcviku (cena za letoun a instruktora).
Porovnáváte ceny s ostatními leteckými školami?
Víte, že součástí naší ceny je:
- DPH
- Palivový příplatek
- Poplatek za instruktora
- Předletová příprava
- Poletový rozbor
Typová cena kurzu
Cena od
81 200 Kč
se skládá z
letounu Bristell (2 760 Kč × 20 h), teorie (12 000 Kč), kurznovného (6 000 Kč) a instruktora (400 Kč × 20 h)
Vstupní požadavky
- Věk žáka musí být min. 15 let v době zahájení výcviku (mladší 18 let se souhlasem zákonného zástupce)
- Žák musí vlastnit osvědčení zdravotní způsobilosti pro piloty ULL před zahájením výcviku
- Pro každého žáka je výhodné být členem LAA ČR