Letiště Letňany
Letiště v Letňanech původně vzniká jako tovární letiště letecké firmy Letov. Bylo mnohem menší a na travnaté ploše nebylo ani značení drah, jak je tomu dnes. Svou současnu podobu, tedy s konkrétní orientací drah východ-západ, dostává letiště až v období kolem 2. světové války, po níž se provozovatelem stává Výzkumný a zkušební letecký ústav (VZLÚ). V této době je na letišti v provozu 1000m dlouhá dráha s orientací 06/24. Letiště v tomto formátu fungovalo až do začátku 70. let, kdy se od západu přiblížila výstavba Severního města. Od té doby muselo letiště o svoji existenci neustále bojovat a je tomu tak do dnes. V letech 1977 až 1980 proběhly na letišti zemní práce, jejichž výsledkem bylo pootočení dráhy do směru 05/23, zkrácení délky na 814m.
V současnosti funguje na letišti dráhový systém s konfigurací drah 05R/23L s délkou 950m a 05L/23R s délkou 1030m a těžiště letového provozu se přesunulo ze severní části od hangárů Letova a VZLÚ na jižní stranu letiště, kde je umístěna nejen kontrolní věž služby AFIS, ale i veškeré zázemí Aeroklubu včetně hangáru.
S vybudováním nových stanic metra na lince C se v roce 2008 stává letňanské letiště historicky nejblíže položeným letištěm městské podzemní dopravě.
Vzhledem k poloze letiště Letňany, které leží v blízkém sousedství vojenské letecké základy Kbely a mezinárodního letiště Praha – Ruzyně probíhá provoz jen díky důkladné a úzké spolupráci, jak řídících letového provozu, tak i pilotů, kteří se vzájemně respektují a zároveň svědomitě respektují domluvená pravidla a postupy.