Aeroklub Praha Letecká školaPilot motorových letounůSoukromý pilot letounů PPL(A)
Soukromý pilot letounů PPL(A)
Licence soukromého pilota letounů PPL(A) je základní letecký výcvik pro budoucí dopravní piloty, ve kterém vás naučíme základním leteckým dovednostem a zkvalitníme techniku létání. Po dokončení kurzu budete oprávněni létat jako velitelé na jednomotorových letounech za dohlednosti země (VMC) na letech neobchodního charakteru. Tato licence je platná takřka celosvětově a rozšířit ji můžete nadstavbovým výcvikem (létání v noci, za zhoršených povětrnostních podmínek, na vícemotorových letadlech).
Průběh kurzu
Kurz se skládá z teoretické a praktické části. Každá z nich je zakončená zkouškou dovednosti.
Teoretická výuka
Před zahájením praktického výcviku je nutné absolvovat teoretickou pozemní výuku v celkovém rozsahu 100 hodin. V naší letecké škole si vyberete mezi skupinovou a individuální teoretickou výukou. Výuka je zaměřena na následující okruhy:
- letecký zákon
- všeobecné znalosti letadla
- plánování a provedení letu
- lidská výkonnost
- meteorologie
- navigace
- provozní postupy
- základy letu a spojení
Veškerou problematikou vás provedou zkušení instruktoři, mnohdy dopravní piloti, kteří vám teorii vysvětlí na konkrétních příkladech a ochotně vám předají své bohaté letecké zkušenosti, postřehy a rady.
Před dokončením praktického výcviku je nutné úspěšně absolvovat teoretické zkoušky na Úřadu pro civilní letectví v Praze–Ruzyni.
Teoretický kurz pro budoucí piloty PPL začíná již v říjnu 2023.
Praktická výuka
Rozsah praktického výcviku je předpisem stanoven na minimálně 45 letových hodin. 25 hodin školení absolvujete s instruktorem, poté 15 hodin samostatných letů pod dozorem. Délka výcviku se odvíjí podle schopností žáka a jeho časových možností. Průměrná délka výcviku je 4–6 měsíců.
Cena výcviku
Cena výcviku se skládá z teoretické výuky a praktického výcviku (cena za letoun a instruktora).
Porovnáváte ceny s ostatními leteckými školami?
Víte, že součástí naší ceny je:
- DPH
- Palivový příplatek
- Poplatek za instruktora
- Předletová příprava
- Poletový rozbor
Typová cena kurzu
low cost
Finančně nejméně náročná varianta. Výcvik probíhá na nejmenší Cessně C-150. Letoun má nižší cestovní rychlost a dolet. Po skončení výcviku je možné se bez problémů přeškolit na čtyřmístnou Cessnu C-172. Vhodné pro uchazeče, kteří mají zájem o licenci PPL(A), ale nemají zatím velké ambice k létání na větší vzdálenosti.
Cena
212 850 Kč
se skládá z
letounu Cessna 150/152 (3 880 Kč × 45 h), teorie (12 000 Kč), kurzovného (6 000 Kč) a instruktora (450 Kč × 45 h)
- levný výcvik
- snadno ovladatelný letoun
- bezproblémové přeškolení na C-172 po skončení výcviku
- pouze dvoumístné letadlo
- nízký dolet a cestovní rychlost
- letadlo bez radionavigačního vybavení
touristic
Výcvik pro ty, jež chtějí létání využívat především k cestování do zahraničí. Celý výcvik je prováděn na čtyřmístné Cessně C-172 s doletem 1000km a cestovní rychlostí 190km/h. Letadlo rovněž disponuje základním radionavigačním vybavením a dokáže vás tak velmi dobře připravit na další části pilotního výcviku, kde tyto znalosti využijete.
Cena
239 450 Kč
se skládá z
letounů Cessna 150/152 (3 880Kč × 25 h), Cessna 172 (5 210 Kč × 20 h), teorie (12 000 Kč), kurzovného (6 000 Kč) a instruktora (450 Kč × 45 h)
- větší dolet a cestovní rychlost
- bezproblémové přeškolení na C-172RG po skončení výcviku
- základní radionavigační vybavení
- nepatrně dražší varianta výcviku
de luxe
Nejluxusnější varianta výcviku zaměřená na rychlé a pohodlné cestování malým letadlem po celé Evropě. Začátek výcviku je prováděn na Cessně C-172, druhá část pak na špičkově vybavené Cessně C-172RG, která díky zatahovacímu podvozku a stavitelné vrtuli dosahuje cestovní rychlosti okolo 240km/h. Také dolet tohoto speciálu činí úctyhodných 1800km.
Cena
269 300 Kč
se skládá z
letounů Cessna 172 (5 210 Kč × 25 h), Cessna 172-RG (5 940 Kč × 20 h), teorie (12 000 Kč), kurzovného (6 000 Kč) a instruktora (450 Kč × 45 h)
- největší dolet a cestovní rychlost
- široké radionavigační vybavení schválené pro lety IFR, autopilot a stormscope
- maximální zkušenosti nabyté během základního výcviku, včetně letů do zahraničí
- dražší varianta výcviku určená pro cestovatele
Vstupní požadavky
- Věk žáka minimálně 16 let v době zahájení výcviku (17 let pro vydání licence)
Před prvním samostatným letem je dále třeba získat
- Osvědčení zdravotní způsobilosti minimálně II. třídy
- Průkaz radiotelefonisty před prvním samostatným letem
Kdo vás bude učit létat?
Letadla pro výcvikové lety
Zajímá vás létání, chcete se zúčastnit kurzu Soukromý pilot letounů PPL(A)?
Kontaktujte nás
Příběhy našich žáků
S výcvikem v Aeroklubu jsem byl velmi spokojen. Na začátku jsme všichni prošli důkladnou a poutavou teoretickou přípravou a zpětně mohu posoudit, že nám dala velmi dobrý základ pro praktické létání. Při samotném výcviku jsem byl mile překvapen přátelským přístupem instruktorů, kteří byli zároveň velice důslední a dbali především na dodržování všech leteckých předpisů a precizní zvládnutí nouzových postupů.
V rámci některých úloh osnovy jsem po získání ICAO angličtiny absolvoval několik letů do zahraničí, např. do Salzburgu a Zell am See. Velikou výhodou pro mě také bylo, že Letňany leží v řízeném okrsku letiště Kbely, takže již od seznamovacího letu jsem si zvykal na komunikaci s řízením letového provozu, což jsem později ocenil při letech na řízená letiště. Po pilotní zkoušce jsem byl již připraven i na mezinárodní lety a tak jsem se brzy vypravil na samostatný přelet do alpského Innsbrucku.
Přečtěte si více