Aero Blog Letecká škola Vyhlídkové lety Pronájem letadel O Aeroklubu Kontakt
cz en

Pilot ultralightů

Chcete létat pro vlastní potěšení a za minimální náklady? Naučíme vás pilotovat ultralighty, velmi moderní a výkonné, maximálně dvoumístné letouny do max. vzletové hmotnosti 450 kg (Samba) nebo 600 kg (Bristell). Uskutečněte svůj sen a začněte tím nejdostupnějším leteckým kurzem. Létání možná propadnete natolik, že zatoužíte po kariéře dopravního pilota.

Chcete se přihlásit do výcviku pilota ultralehkých letounů? Kontaktujte nás

Průběh kurzu

Kurz se skládá z teoretické a praktické části. Každá z nich je zakončená zkouškou dovednosti.

Teoretická výuka

Před zahájením praktického výcviku je nutné absolvovat teoretickou pozemní výuku v minimálním rozsahu 45 hodin. V naší letecké škole máte na výběr ze dvou možností: skupinové a individuální teoretické výuky. Výuka je zaměřena především na následující okruhy:

  • Aerodynamika a mechanika letu
  • Letecké motory
  • Letecké přístroje
  • Vrtule
  • Stavba a konstrukce letadel
  • Letecké předpisy
  • Letecká meteorologie
  • Letecká navigace
  • Spojovací postupy a předpisy

Veškerou problematikou vás provedou zkušení instruktoři, mnohdy dopravní piloti, kteří vám vše názorně vysvětlí a ochotně vám předají své bohaté letecké zkušenosti, rady a postřehy.

Před dokončením praktického výcviku je nutné úspěšně absolvovat teoretické zkoušky dle požadavků LAA ČR.

Teoretický kurz pro budoucí piloty ULL začíná vždy na jaře a na podzim. Individuální výuka pak kdykoliv během roku. Více info zde.

Praktická výuka

Rozsah praktického výcviku je LAA ČR stanoven na min. 20 letových hodin. 14,5 hod je nutné absolvovat s instruktorem, 5,5 hodiny pod dozorem instruktora na sólových letech.

Délka výcviku závisí na schopnostech žáka a jeho časových možnostech.

Navazující výcvik

Výcvik Řízené lety VFR je určen pilotům, kteří chtějí létat s ultralehkými letouny z řízených letišť nebo na ně nebo v řízených prostorách CTR nebo TMA. Piloty naučíme správně komunikovat s dispečery letového provozu a pomůžeme jim k patřičnému seběvědomí. Seznámí se také s problematikou podávání letových plánů. Letiště Letňany je pro tento výcvik velmi dobře situované. Nachází se v řízeném okrsku vojenského letiště Kbely. Žáci mají proto možnost zvyknout si na postupy a komunikaci s řídícími velmi rychle.

Teoretická výuka

Tento výcvik má předpisem předepsanou teoretickou pozemní výuku v minimálním rozsahu 4 hodin. Výuka je zaměřena především na následující okruhy:

  • Podávání a ukončení letového plánu
  • Práce s AIP, NOTAM a mapami
  • Schopnost pilota získávat informace pro let v řízeném prostoru
  • Nácvik radiokorespondence pro let v řízeném prostoru
  • Postupy pro nastavení výškoměru
  • Vstup do CTR a opuštění CTR

Praktická výuka

Rozsah praktického výcviku je předpisem stanoven na 5 letových hodin a minimálně 5 letů. Délka výcviku závisí na schopnostech žáka a jeho časových možnostech. Průměrná délka výcviku je 1–2 týdny.

Cena výcviku

Cena výcviku 16 700 Kč zahrnuje letoun Bristell (2 760 Kč × 5h), teorie (900 Kč) a instruktora (400 Kč × 5h)

Vstupní požadavky

  • Žák musí vlastnit platný průkaz pilota ULL(A) nebo dokončit výcvikovou osnovu žáka
  • Žák musí vlastnit příslušný průkaz radiotelefonisty

Cena výcviku

Cena výcviku se skládá z teoretické výuky a praktického výcviku (cena za letoun a instruktora).

Porovnáváte ceny s ostatními leteckými školami?
Víte, že součástí naší ceny je:

Typová cena kurzu

Cena od

81 200 Kč

se skládá z

letounu Bristell (2 760 Kč × 20 h), teorie (12 000 Kč), kurznovného (6 000 Kč) a instruktora (400 Kč × 20 h)

Vstupní požadavky

Kdo vás bude učit létat?

Letadla pro výcvikové lety

Zajímá vás létání, chcete se zúčastnit kurzu Pilot ultralightů? Kontaktujte nás