Pilot ultralightů
Chcete létat pro vlastní potěšení a za minimální náklady? Naučíme vás pilotovat ultralighty, velmi moderní a výkonné, maximálně dvoumístné letouny do max. vzletové hmotnosti 450 kg (Samba) nebo 600 kg (Bristell). Uskutečněte svůj sen a začněte tím nejdostupnějším leteckým kurzem. Létání možná propadnete natolik, že zatoužíte po kariéře dopravního pilota.
Průběh kurzu
Kurz se skládá z teoretické a praktické části. Každá z nich je zakončená zkouškou dovednosti.
Před zahájením praktického výcviku je nutné absolvovat teoretickou pozemní výuku v minimálním rozsahu 45 hodin. V naší letecké škole máte na výběr ze dvou možností: skupinové a individuální teoretické výuky. Výuka je zaměřena především na následující okruhy:
- Aerodynamika a mechanika letu
- Letecké motory
- Letecké přístroje
- Vrtule
- Stavba a konstrukce letadel
- Letecké předpisy
- Letecká meteorologie
- Letecká navigace
- Spojovací postupy a předpisy
Veškerou problematikou vás provedou zkušení instruktoři, mnohdy dopravní piloti, kteří vám vše názorně vysvětlí a ochotně vám předají své bohaté letecké zkušenosti, rady a postřehy.
Před dokončením praktického výcviku je nutné úspěšně absolvovat teoretické zkoušky dle požadavků LAA ČR.
Teoretický kurz pro budoucí piloty ULL začíná vždy na jaře a na podzim. Individuální výuka pak kdykoliv během roku. Více info zde.
Rozsah praktického výcviku je LAA ČR stanoven na min. 20 letových hodin. 14,5 hod je nutné absolvovat s instruktorem, 5,5 hodiny pod dozorem instruktora na sólových letech.
Délka výcviku závisí na schopnostech žáka a jeho časových možnostech.
Výcvik Řízené lety VFR je určen pilotům, kteří chtějí létat s ultralehkými letouny z řízených letišť nebo na ně nebo v řízených prostorách CTR nebo TMA. Piloty naučíme správně komunikovat s dispečery letového provozu a pomůžeme jim k patřičnému seběvědomí. Seznámí se také s problematikou podávání letových plánů. Letiště Letňany je pro tento výcvik velmi dobře situované. Nachází se v řízeném okrsku vojenského letiště Kbely. Žáci mají proto možnost zvyknout si na postupy a komunikaci s řídícími velmi rychle.
Teoretická výuka
Tento výcvik má předpisem předepsanou teoretickou pozemní výuku v minimálním rozsahu 4 hodin. Výuka je zaměřena především na následující okruhy:
- Podávání a ukončení letového plánu
- Práce s AIP, NOTAM a mapami
- Schopnost pilota získávat informace pro let v řízeném prostoru
- Nácvik radiokorespondence pro let v řízeném prostoru
- Postupy pro nastavení výškoměru
- Vstup do CTR a opuštění CTR
Praktická výuka
Rozsah praktického výcviku je předpisem stanoven na 5 letových hodin a minimálně 5 letů. Délka výcviku závisí na schopnostech žáka a jeho časových možnostech. Průměrná délka výcviku je 1–2 týdny.
Cena výcviku
Cena výcviku 16 700 Kč zahrnuje letoun Bristell (2 760 Kč × 5h), teorie (900 Kč) a instruktora (400 Kč × 5h)
Vstupní požadavky
- Žák musí vlastnit platný průkaz pilota ULL(A) nebo dokončit výcvikovou osnovu žáka
- Žák musí vlastnit příslušný průkaz radiotelefonisty
Cena výcviku
Cena výcviku se skládá z teoretické výuky a praktického výcviku (cena za letoun a instruktora).
Porovnáváte ceny s ostatními leteckými školami?
Víte, že součástí naší ceny je:
- DPH
- Palivový příplatek
- Poplatek za instruktora
- Předletová příprava
- Poletový rozbor
Typová cena kurzu
Cena od
81 200 Kč
se skládá z
letounu Bristell (2 760 Kč × 20 h), teorie (12 000 Kč), kurznovného (6 000 Kč) a instruktora (400 Kč × 20 h)
Vstupní požadavky
- Věk žáka musí být min. 15 let v době zahájení výcviku (mladší 18 let se souhlasem zákonného zástupce)
- Žák musí vlastnit osvědčení zdravotní způsobilosti pro piloty ULL před zahájením výcviku
- Pro každého žáka je výhodné být členem LAA ČR