Den dlouhých tratí
Po dlouhé zimní přestávce a neplánované jarní pauze způsobené koronavirem konečně došlo k uvolnění hygienických opatření a plachtařský pánbůh Termoska dal k lepšímu ze svých zásob pěkné počasí.
Od časného rána panuje na Brodském letišti čilý ruch. Všichni piloti chystají své stroje a mezitím studují na internetu předpovědní meteorologické modely. Jako vždy, v takové situaci, kardinální otázka zní: Jak dlouhou trať zvolit a kam letět.
S Honzou Koťanem volíme trať Havlíčkův Brod – Aš (zlí jazykové tvrdí, že město Aš získalo své jméno, protože je „až v pr…“) - Znojmo - Votice - Havlíčkův Brod v celkové délce 768 km.
Startujeme po 10. hodině a vyrážíme západním směrem. Základny kumulů se postupně zdvihají z 1600 do 2500 metrů, stoupáky sílí na 3m/s. Před jednou hodinou jsme už v Aši, Honza o chvilku dříve než já. Děláme čelem vzad a upalujeme na jižní Moravu. Honza mi ujíždí, já zůstávám trochu pozadu. Před čtvrtou hodinou jsme nad Znojmem a hurá zátky do Votic. Honza už má přede mnou velký náskok, bez problému otáčí Votice a klouže domů do Brodu. Mně se vymstilo zdržení na druhém rameni. Blíží se večer, stoupáky slábnou. 20 km před Voticemi je poslední mrak a pak už nic. S těžkým srdcem zkracuji trať a obracím do Havlíčkova Brodu. Honza obletěl plánovanou trať rychlostí 112 km/h, mně to dalo 726 km rychlostí 97,5 km/h.
Hranici 500 km toho dne překonali kromě nás dvou ještě: Jaromír Jedlička (621 km), Tomáš Malík (621 km) Petr Hofman (606 km), Roman Kramařík (595 km), Jindřich Švorc (565 km) a Ivan Tvrdík (506 km).
3 piloti uletěli tratě v délce 400 km a další 3 piloti překonali 300 km.
Vítězem dne se stal Petr Hofman, který sice uletěl „jen“ 606 km, ale na kluzáku ASW-15, přičemž dosáhl rychlosti 102 km/h.
Detaily k jednotlivým letům jsou k vidění na http://www.cpska.cz/public/index3.php?lpg=sezlet&filtr=all&filtr_soutez=all&filtr_zeme=cz&filtr_clubs=all&filtr_minclubs=all&filtr_pilot=all&filtr_glider=all&obdobi_rok=2020&obdobi_mesic=4&obdobi_den=26