Výcvik k získání kvalifikace Traťové lety podle přístrojů (EIR)
Kvalifikace Traťové lety podle přístrojů (EIR) je určená pro piloty, kteří by rádi využili výhod létání za pravidel dle přístrojů (IFR) během traťové části jejich letu (vzlet a přistání dle VFR) a zbavili se komplikací se zhoršenými povětrnostními podmínkami a omezenými prostory. Za letu dle pravidel IFR zajištují služby řízení letového provozu rozestupy od okolního provozu a letové tratě jsou konstruovány tak, aby byla letadla v bezpečné vzdálenosti od překážek na zemi.
Průběh kurzu
Kurz se skládá z teoretické a praktické části. Každá z nich je zakončená zkouškou dovednosti.
Výcvik má předpisem stanovenou teoretickou pozemní výuku v minimálním rozsahu 80 hodin. 40 hodin je samostudium. Výuka trvá 4 týdny.
Výuka je zaměřena na tyto okruhy:
- Letecký zákon
- Všeobecné znalosti letadla
- Plánování a provedení letu
- Lidská výkonnost a omezení
- Meteorologie
- Navigace
- Komunikace
Teoretická výuka je zakončena udělením certifikátu, se kterým vykonáte zkoušky na Úřadu pro civilní letectví v Praze-Ruzyni. Žák musí mít před závěrečnou letovou zkouškou dovednosti splněna všechna teoretická přezkoušení.
Předpis stanovuje minimální rozsah letového výcviku takto:
- Pro jednomotorové letouny: 15 letových hodin s instruktorem
- Pro vícemotorové letouny: 16 letových hodin s instruktorem (z toho minimálně 4 hodiny na vícemotorovém letounu)
- Rozšíření kvalifikace EIR z jednomotorových letounů na dvoumotorové letouny: 2 hodiny pro držitele třídní kvalifikace MEP LAND
Cena výcviku
Cena výcviku se skládá z teoretické výuky a praktického výcviku (cena za letoun a instruktora).
Porovnáváte ceny s ostatními leteckými školami?
Víte, že součástí naší ceny je:
- DPH
- Palivový příplatek
- Poplatek za instruktora
- Předletová příprava
- Poletový rozbor
Typová cena kurzu
sep eir
Výcvik pro držitele kvalifikace SEP LAND umožňující provádět traťovou část letu dle pravidel IFR.
mep eir
Výcvik pro držitele kvalifikace MEP LAND umožňující provádět traťovou část letu dle pravidel IFR.
Cena
106 430 Kč
se skládá z
letounů Cessna 172 (4 730 Kč × 11 h), Piper PA-34 Seneca (12 000 Kč × 4 h) a instruktora (400 Kč × 16 h)
sep eir → mep eir
Rozšíření kvalifikace pro piloty, kteří absolvovali výcvik SEP EIR a jsou držiteli kvalifikace MEP LAND.
Cena
24 800 Kč
se skládá z
letounu Piper PA-34 Seneca (12 000 Kč × 2 h) a instruktora (400 Kč × 2 h)
Vstupní požadavky
- Žák musí být držitelem platné licence PPL(A), případně CPL(A) nebo IR(H)
- Žák musí mít nalétáno minimálně 50 hodin jako velitel na navigačních přeletech (PIC XC)
- Žák musí vlastnit osvědčení zdravotní způsobilosti I. třídy nebo II. třídy a podstoupit audiometrické vyšetření
- Žák musí vlastnit příslušný průkaz radiotelefonisty