Výcvik k provádění aerovleků (TOWING-S/BAN)
Tato doložka opravňuje pilota provádět vlekání kluzáků TOWING-S a vlekání transparentů TOWING-BAN. Vzhledem k náročnosti výcviku a nezbytné letecké dovednosti při startu a přistání je kladen velký důraz na předchozí zkušenosti pilota. Ve výhodě jsou držitelé licence SPL/LAPL(S), ta však není nutnou podmínkou k absolvování výcviku. V Aeroklubu Praha Letňany působí jedni z nejzkušenějších vlekařů u nás, mnozí z nich jsou také dopravní piloti. Náš tým vás naučí vlekat spolehlivě a navíc vás to bude bavit.
Průběh kurzu
Kurz se skládá z teoretické a praktické části. Každá z nich je zakončená zkouškou dovednosti.
Pozemní příprava zahrnuje teorii týkající se problematiky vlekání kluzáků a transparentů a probíhá v rozsahu 4 hodin.
Předpis stanovuje letový výcvik v minimálním rozsahu 14 h a 10 vzletů. Polovina výcviku je odlétána ve dvojici s instruktorem, druhá samostatně pod dozorem instruktora.
Délka výcviku závisí na schopnostech žáka a jeho časových možnostech. Průměrná délka kurzu je 1 týden.
Cena výcviku
Cena výcviku se skládá z teoretické výuky a praktického výcviku (cena za letoun a instruktora).
Porovnáváte ceny s ostatními leteckými školami?
Víte, že součástí naší ceny je:
- DPH
- Palivový příplatek
- Poplatek za instruktora
- Předletová příprava
- Poletový rozbor
Typová cena kurzu
Cena od
9 169 Kč
se skládá z
letounu Zlín Z-226MS (4 990 Kč × 1.67 h) a instruktora (500 Kč × 1.67 h)
Vstupní požadavky
Vlekání kluzáků TOWING-S:
- Žák musí absolvovat 30 hodin jako velitel po dokončení výcviku PPL(A) (PIC)
- Žák musí absolvovat minimálně 60 vzletů a přistání
- Žák musí vlastnit licenci SPL/LAPL(S) nebo alespoň 5 seznamovacích vzletů na kluzáku pomocí aerovleku
Vlekání kluzáků TOWING-BAN:
- Žák musí absolvovat před zahájením výcviku alespoň 100 hodin a 200 vzletů jako velitel letadla po dokončení výcviku PPL(A) (PIC)