Výcvik k provádění aerovleků (TOWING-S/BAN)
Tato doložka opravňuje pilota provádět vlekání kluzáků TOWING-S a vlekání transparentů TOWING-BAN. Vzhledem k náročnosti a nezbytnému leteckému umu při startu a přistání je kladen důraz na předchozí zkušenosti pilota. Ve výhodě jsou držitelé licence SPL/LAPL(S), ta však není nutnou podmínkou k absolvování výcviku. V Aeroklubu Praha Letňany působí jedni z nejzkušenějších vlekařů u nás, mnozí z nich jsou také dopravní piloti. S námi se naučíte vlekat spolehlivě a navíc vás to bude bavit.
Průběh kurzu
Kurz se skládá z teoretické a praktické části, která je zakončena praktickým přezkoušením.
Pozemní příprava zahrnuje teorii zahrnující problematiku vlekání kluzáků a transparentů v rozsahu 4 hodin.
Předpis udává letový výcvik v minimálním rozsahu 14 h a minimálně 10 vzletů, z čehož polovina výcviku je odlétána ve dvojím s instruktorem a druhá samostatně pod dozorem instruktora.
Délka výcviku záleží na schopnostech žáka a jeho časových možnostech. Průměrná délka výcviku kurzu je 1 týden.
Cena výcviku
Cena výcviku se odvíjí od počtu nalétaných hodin a konkrétních letounů.
Porovnáváte ceny s ostatními leteckými školami?
Víte, že součástí naší ceny je:
- DPH
- Palivový příplatek
- Poplatek za instruktora
- Předletová příprava
- Poletový rozbor
Vstupní požadavky
Vlekání kluzáků TOWING-S:
- Minimálně 30 hodin jako velitel po dokončení výcviku PPL(A) (PIC)
- Minimálně 60 vzletů a přistání na letounech
- Licence SPL/LAPL(S), nebo alespoň 5 seznamovacích vzletů na kluzáku pomocí aerovleku
Vlekání kluzáků TOWING-BAN:
- Před zahájením výcviku alespoň 100 hodin a 200 vzletů jako velitel letadla po dokončení výcviku PPL(A) (PIC)